خواص پسته تازه که از آن بی خبر هستید؟ – پسته ایران

Blog

خواص پسته تازه که از آن بی خبر هستید؟

by پسته ایران in آوریل 28, 2018

خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

بهترین پسته کدام است؟

قیمت انواع پسته

قیمت آجیل

بیشترین سوالاتی که شما عزیزان داشتید را در مطالب قبل به اشتراک گذاشته ایم برای مطالعه میتوانید به سایت پسته ایران مراجعه نمایید. در این مطلب به خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟ پرداخته ایم با ما همراه باشید

توضحاتی درباره پسته :

پسته آجیل با پوسته خشک، سخت و بیرونی تخم مرغی است که دارای هسته خوشمزه است که به صورت خوراکی به عنوان غذای میان وعده مصرف می شود. گیاه شناسی به نام Pistacia vera پسته را کشف کرد.پسته درخت میوه ای است که بومی سوریه، یونان، ایران و آسیای غربی است، اما همچنین در ایالات متحده، ترکیه و ایتالیا نیز رشد می کند. در ایالات متحده، حدود 98 درصد از همه پسته ها در کالیفرنیا رشد می کنند. رشد تجاری پسته در آریزونا و نیومکزیکو نیز محدود است.

هسته در داخل پوسته سبز است. آنها رنگ گلرنگ خود را از کلروفیل دریافت می کنند. کلروفیل یک رنگدانه طبیعی است که رنگ سبز آن را در برگ تولید میشود. درختان پسته تقریبا 10 متر ارتفاع دارند. پسته یک گیاه بیابانی است که مبدأ آن در آسیای غربی است. درخت پسته، حتی در خاک شور، خوب رشد می کند. هر پسته در حدود 50 کیلوگرم دانه های پسته هر ساله به بار میاورد. ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده پسته است. پسته به طور معمول با پوسته هایی که تا حدی باز می شود فروخته می شود و هسته ها از بین می ایند وظیفه جداسازی هسته از پوسته آسان است. پوسته در حین فرآیند رشد به طور خاص باز می شود.

 

با افزایش رشد پوست پسته، تا زمانی که پوسته خود را باز می کند رشد میکند. گاهی اوقات پوسته های پسته به تنهایی باز نمی شوند. اغلب این ناشی از هسته های نابالغ است که به درستی رشد نمی کنند. بسیاری از افراد با آجیل پسته با پوسته های قرمز آشنا هستند. پوسته قرمز، نتیجه رنگرزی برای تجدید نظر زیبایی شناسی است، نه ضرورت. اگرچه بعضی از رنگ قرمز را دوست دارند، بسیاری معتقدند که رنگ قرمز به طرز ناچیزی روی طعم هسته پسته تاثیر می گذارد. رنگ قرمز نیز ممکن است لباس و دست ها را لکه دار کند. پسته فقط به عنوان یک غذای میان وعده لذت نمی برد؛ آنها همچنین در پخت و پز استفاده می شود.

 

بافت و رنگ های منحصر به فرد آنها باعث می شود کهپسته علاوه بر محبوبیت سالاد و غذای کشور های پرجمعیت نیز محبوبیت داشته باشند. آنها علاوه بر غذاهای غرفه ای در دسر نیز مکرر استفاده میشوند. پسته ها به شکل های مختلفی فروخته می شوند. شما می توانید آنها را با آب نمک یا بدون نمک و خام بخورید. شما حتی می توانید آنها را با آب نبات پوشش دهید. برای کسانی که ترجیح می دهند برای جلوگیری از برخورد با پوسته ها، پسته ها را بدون پوسته خریداری کنند. آجیل پسته معمولا می تواند در سوپرمارکت ها خریداری شود.

 

خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

 

 

پسته همچنین می توانند در فروشگاه های و همچنین انواع مختلف فروشندگان آنلاین پیدا شوند. پسته ها حتی می توانند از کاتالوگ های پست الکترونیکی خریداری شوند. انواع مختلفی از پسته وجود دارد. با این حال، تنوع کرمان، که بیشتر در ایران رشد می کند، در ایالات متحده غالب است. درختان پسته می توانند به مدت طولانی زندگی کنند. در حقیقت، در خاورمیانه درختان پسته ای وجود دارد که برای بیش از دو قرن است. آنها هنوز قوی هستند!

مزایای سلامتی پسته چیست؟

 اولین و مهمترین مزیت این آجیل، که باید ذکر شود، با یک قلب سالم همراه است. از آنجا که پسته دارای مواد غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع است،پسته یکی از گزینه های برای سالمت قلب است. پسته فشار خون بالا را کاهش می دهند. بنابراین زمانی که این دو عامل مورد توجه قرار گیرند، واضح است که بیماری های قلبی و عروقی شانس کمتری برای تنظیم آن دارند.     
یکی دیگر از اطلاعات مهم تغذیه پسته که باید ذکر شود در مورد بهبود بینایی است. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدانهایی که در این پسته وجود دارد، در هیچ آجیل یافت نمی شوند. این آنتی اکسیدان ها با آسیب های رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و خطر انقضاء ماکولا مرتبط با سن را کاهش می دهند.     
غنی بودن آجیل در ویتامین های مس، منیزیم و ویتامین B باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بنابراین از تعدادی از بیماری ها جلوگیری می شود.     
یکی دیگر از مزایای استفاده از محتوای بالا آنتی اکسیدان ها در  آجیل پسته، کاهش خطر ابتلا به سرطان است. به این ترتیب، این آنتی اکسیدانها باعث کاهش مرگ سلول میشوند.   
اگر شما یک گیاهخواری هستید، لذت خواهید برد که این اطلاعات مربوط به تغذیه پسته را بدانید که آجیل پسته می تواند به شما کمک کند شکاف پروتئین در رژیم غذایی خود را پر کنید. پسته با دانه ها، سبزیجات، میوه ها و دانه ها ترکیب کنید، و می توانید مقدار لازم پروتئین برای عملکرد بدن سالم داشته باشید.     
شما از مزایای فیبر در غذاها آگاه هستید. دو مزیت بسیار مهم شامل کاهش وزن و بهبود عملکرد روده است. از جمله این آجیل ها در رژیم منظم شما می تواند به شما کمک کند تا از مزایای این اجیل استفاده کنید.     
شرایطی مانند دیابت نوع 1، سندرم متابولیک، اختلال نعوظ، سکته مغزی، دلنوادی، آلرژی، آرتریت، مشکلات دیگر ایمنی و غیره، می تواند از مصرف منظم این آجیل جلوگیری یا درمان شود. آجیل پسته غنی از فیثاسترول هستند.
خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

پسته یک استرول گیاهی است که جذب کلسترول غذایی از غذاهای مختلف را کاهش می دهد. این کمک در کاهش سطح کلسترول “بد” LDL در بدن است. پسته برای سلامت کولون منبع خوبی از فیبرهای رژیمی است که خوردن پسته در مقادیر معقول می تواند به عملکرد صحیح روده بزرگ کمک کند. فیبر غذایی در رژیم غذایی روزانه، حرکت مناسب روده را تضمین می کند. مصرف پسته هایی که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند اطمینان حاصل میکند که روده به طور صحیح عمل می کند.
سیستم ایمنی را تقویت می کند این یکی از مزایای سلامتی پسته است که به سادگی قابل چشم پوشی نیست. برای یک سیستم ایمنی سالم، مصرف کافی ویتامین B6 ضروری است و برای رسیدن به آن چیزی بهتر از خوردن  تعداد انگشت شماری از پسته است.
ویتامین B6 برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی حیاتی است. کمبود ویتامین B6 می تواند فعالیت مغزی را منفی و همچنین سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت ها منفی سازد. بنابراین، پسته ها قطعا می توانند به تقویت عملکرد ایمنی کمک کنند. ویتامین B6 موجود در پسته نیز به بدن کمک می کند که سلول های قرمز خون را حفظ کند.
حفظ سلامت پوست یکی از سخاوتمندانه ترین مزایای سلامتی مربوط به پوست است. برای رنگ پوست و پوست سالم، اغلب توصیه می شود غذاهایی با ویتامین E بالا داشته باشید. دلیل ساده است زیرا  ویتامین E یک کار عالی برای حفظ پوست در مقابل آسیب UV است. خوشبختانه پسته حاوی ویتامین E است، به این معنی که خوردن این آجیل روزانه نیز حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند. 
خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

سلامت قلب را ترویج میدهد خوردن آجیل پسته در حالت آرام می تواند در حفظ قلب سالم مفید باشد. این به این دلیل است که پسته ها منبع عالی از چربی های غیر اشباع هستند که می توانند نقش کلیدی در کاهش کلسترول بد داشته باشند. همانطور که همه ما می دانیم، کلسترول بد یا LDL عامل اصلی مجروح شدن شریان ها است که خون را به قلب کاهش می دهد و در نهایت باعث حمله قلبی می شود. با این حال، اگر پسته در رژیم غذایی باشد، این خطر سلامتی را می توان از بین برد. بنابراین یک راه حل آسان برای جلوگیری از بیماری های قلبی اتفاق می افتد که تعداد انگشت شماری از آجیل های پسته را هر روز مصرف کنید.
مطالعات ثابت کرده اند که پسته ها به دلیل غلظت بالای چربی های مضر، توانایی شگفت انگیزی برای کاهش کلسترول دارد. بنابراین، بیماران قلبی پس از رژیم کم چربی، مطمئن شوید که پسته را به غذاهای روزانه خود اضافه میکنند. می توان گفت که یک رژیم سالم همراه با پسته، قطعا یک ابزار قدرتمند برای قلب سالم است.
سلامت چشم را افزایش می دهد مزایای سلامتی پسته صرفا به حفاظت از سلامت قلب محدود نمی شود. خوردن پسته نیز به افزایش سلامت چشم کمک می کند. آنها حاوی کاروتنوئیدها هستند که برای محافظت چشم از اختلالات مرتبط با سن مانند آب مروارید نشان داده شده است  پسته و سلامت چشم با یکدیگر همخوانی دارند. شانس آسیب شبکیه ای که با سن رخ می دهد حداقل زمانی است که غذاهای غنی از کاروتنوئید مانند پسته در رژیم غذایی وجود دارد. بنابراین، اگر شما نگران حفظ دید تیز هستید، پسته ها را در مقادیر متوسط ​​روزانه داشته باشید.

مزایای مصرف پسته چیست؟

پسته پسته آرگونین پسته مخازن آرژینین است که نقش مهمی در فرآیندهای متابولیک بدن دارند. این در افزایش سطح اکسید نیتریک بدن کمک می کند.
در حال حاضر، چقدر مهم است؟ مهم این است که، اکسید نیتریک مانع ایجاد انسداد در امتداد دیواره های شریانی بدن می شود. آرژنین، که بیشتر به عنوان L-Arginine شناخته می شود، به عنوان مولکول معجزه شناخته می شود که به بهبود عملکرد بسیاری از فرآیندهای بدن کمک می کند. ذخیره شده با چربی های غیر اشباع در داخل بدن اشباع نمی شوند.
به خصوص،چربی ها در امتداد دیواره های داخلی شریان ذخیره نمی شوند. به طور خلاصه، چربی های خوب هستند که به آسانی سوزانده می شوند بدون اینکه انباشته شوند. یکی از واقعیت های جالب این است که مقدار زیادی از این چربی های غیر اشباع است.
پسته کاهش خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش میدهد پس از تحقیقات زیاد متوجه شدیم مصرف پسته باعث کاهش کلسترول خون می شود. اجازه دهید ما کالری در آجیل پسته را نگاه کنیم.
در یک فنجان آجیل پسته حدود 713 کالری وجود دارد. از این، 512 کالری از چربی ها به دست می آید. اکثر محتوای چربی در قالب چربی های غیر اشباع است که باعث کاهش کلسترول LDL و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. کلسترول عامل اصلی بسیاری از اختلالات قلب است. اگر چه هنوز تأیید نشده است، مصرف پسته ممکن است سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL کلسترول) را افزایش دهد. بنابراین، آن را نقطه ای حدود دو تا سه اونس پسته در رژیم غذایی روزانه خود در نطر بگیریر.
خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

این خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. کاهش واکنش استرس با مصرف پسته باعث کاهش میشود  باعث کاهش 10٪ فشار خون و می شود. این یکی از مهمترین حقایق تغذیه پسته است. پسته کامل از پروتئین و آنتی اکسیدان ها است پسته مخازن مهم ضد اکسیدان ها است که می تواند باعث جلوگیری از آسیب به سلول های بدن شود. سطح بالای آنتی اکسیدانی بدن باعث کاهش مرگ سلول و خطر سرطان می شود. آنتی اکسیدان های موجود در پسته ها ویتامین A، ویتامین E و لویتین هستند. این یک منبع غنی پروتئین است که در ساخت بدن به بدن  کمک می کند.
پسته ها فیتواسترول ها را تامین می کنند یکی دیگر از دلایل استفاده از پسته در رژیم غذایی، محتوای فیتوسترول آن است که به کاهش کلسترول کمک می کند و منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی می شود. تحقیقات نشان می دهد توانایی فیتواسترول ها در کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز هست. حدود 100 گرم پسته حاوی 279 میلی گرم فیتواسترول است! مواد معدنی نصف فنجان پسته می تواند مقادیر کافی از برخی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند کلسیم، آهن، منیزیم و مس را تامین کند! مواد معدنی نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می کنند.کالری پاستا مصرفی اگر بیش از حد مصرف شود، کالری کالری افزایش می یابد.
خوردن فقط 49 دانه یا 1 اونس پسته، مصرف کالری را با 158 کالری افزایش می دهد. این به این معنی است که 100 گرم پسته شامل حدود 600 کالری است که به طور قابل توجهی بالا است. با این حال، تعداد کالری پسته در مقایسه با سایر آجیل مانند بادام و گردو کمتر است. با این وجود، انتظار می رود که خوردن پسته در رژیم غذایی مهم است. جذب مقدار اضافی باعث افزایش وزن نمی شود که ممکن است. اگرچه مزایای تغذیه ای پسته زیاد است، اما باید توجه زیادی به خرید  آجیل پسته داشته باشد.
خوردن پسته های شور هر روز ممکن است فشار خون را افزایش دهد. با توجه به این واقعیت، از انواع مختلف شور استفاده نکنید و عوارض جانبی آجیل پسته اگرچه آجیل پسته نسبتا سالم هستند، خوردن بیش از حد بسیاری  آنها می تواند عوارض جانبی خود را بر وزن، فشار خون و دستگاه گوارش داشته باشد.
واکنش آلرژیک افرادی که از آلرژی غذا رنج می برند، به خصوص آلرژی های میوه ای باید با احتیاط آجیل های پسته را مصرف کنند.
خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

خواص پسته تازه که آز آن بی خبر هستید؟

علائم آلرژی آجیل به پسته عبارتند از:   

  
همانند دیگر آلرژی های گردویی، پسته باعث بروز خارش پوست و خارش پس از خوردن  پسته یا در تماس با محصولات پسته می شود     
 
استفراغ     
اسهال     
گرفتگی شکمی     
سرفه کردن.     
تنفس سخت     
تنگی در قفسه سینه
واکنش آنافیلاکسی که نادر است
قند خون پایین،
دشواری در تنفس،
پالس ضعیف و ناخودآگاه،
برخی از علائم و نشانه های واکنش آنافیلاکسی هستند.
به عنوان مثال، اگر شما یک فنجان کامل از آجیل پسته بخورید، می توانید نزدیک به 700 کالری مصرف کنید. از آنجائیکه مازاد 3500 کالری معادل یک پوند چربی اضافی در بدن شما است، خوردن 1/2 فنجان تا 1 فنجان عصاره پسته هر روز می تواند سبب افزایش وزن به میزان 0.7-4.1 کیلوگرم در هفته شود. خوردن بیش از حد هر چیز هرگز خوب نیست، و عوارض جانبی معمولا شامل درصد چربی بیشتر و دور کمر بزرگتر است.
پسته طبیعی دارای سطوح بسیار پایین سدیم و یا حدود 0 تا 2 میلی گرم در هر اونس است.  با این حال، پسته های پخته شده با نمک حاوی نمک می تواند تا 121 میلی گرم سدیم در هر وعده، بر اساس پایگاه داده های ملی مغز و اعصاب USDA، که بسیار بد نیست اگر بتوانید اندازه خوردن خود را کنترل کنید.
با این حال، خوردن 1/2 فنجان تا 1 فنجان آجیل پسته شور، می تواند میزان مصرف سدیم خود را از 263 تا 526 میلی گرم افزایش دهد و فشار خون خود را به عنوان یک عارضه جانبی افزایش دهد. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مصرف سدیم خود را محدود کند تا فشار خونتان را کنترل کرده و قلب شما سالم باشد.
مشکلات گوارشی آجیل پسته می تواند برخی از عوارض جانبی دستگاه گوارش را در برخی از افراد که واکنش به ترکیباتی به نام فروکتان دارند داشته باشد. فروکتان خطرناک نیستند، اما می توانند سیستم گوارش را تحریک کنند، منجر به نفخ، اسهال، یبوست، گرفتگی و درد شکمی می شوند. میزان نشانه های دستگاه گوارش شما، در صورت عدم تحمل فروکتان، بستگی به میزان پسته های مصرف شده شما خواهد داشت. آجیل بیشتر علاثم بدتری را به همراه دارد

Leave a Reply