در دوران بارداری پسته بخورید – پسته ایران

Blog

در دوران بارداری پسته بخورید

by پسته ایران in نوامبر 21, 2016

در مهمانی هایی که مخصوصا در ایام نوروز صورت میگیره، تقریبا آجیل و پسته عضو ثابتی در پذیرایی هست. االبته که انواع آجیل خواص بسیار زیادی مخصوصا برای خانوم های باردار دارن. در این مطلب به برخی از خواص پسته و مصرف او در دوران بارداری صحبت میکنیم. منظور از پسته در تمام نکاتی که در این مطلب ذکر میشه، پسته بی نمک و خام هست. درسته که پسته بو داده هم خاصیت هایی داره. ولی برای خانوم های باردار پسته شور یک سم هست و میتونه سلامتی خودشون و فرزندشون رو به خطر بندازه. پس اگر باردار هستید، پسته خام بخورید و خواصش رو در این مطلب بخونید.

پسته بسیار مغذی هست و سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست و مصرف اون مخصوصا در دوران بارداری بسیار مفید و خوبه و میتونه بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز مادر و جنینش رو فراهم کنه. ولی در مصرفش باید دقت هایی بشه که در ادامه گفته میشه.

مواد معدنی در پسته

به طور کلی هر اونس پسته (حدود 30 گرم) 6 گرم پروتئین، 3 گرم فیبر، 12.7 گرم چربی کل و 160 کالری داره. حدود 20 عدد پسته میتونه تمام آهن و فولات، کلسیم و پتاسیم مورئد نیاز یک خانوم باردار و کودکش رو تامین کنه.

picture9

 

فواید پسته برای رشد جنین در بارداری

پسته منبع غنی از پروتئین هست که از مواد مغذی حیاتی در دوران بارداریه. پروتئین به رشد عضلات و بافت جنین کمک میکنه.

پسته شامل اسیدهای چرب هست که میتونه کلسترول بد رو در بدن کاهش بده و کلسترول خوب رو در خون جایگزین کنه. این مساله به حفظ سطح چربی در دوران بارداری کمک میکنه.

bardarisalem

پسته یک منبع آنتی اکسیدان

پسته منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان هایی مثل پلی فنلی، ویتامین E و کاروتن هست که سطح ایمنی بدن رو افزایش میده و به سلامت بیشتر شما کمک میکنه.

پسته حاوی مقداری مس هم هست که به سنتز گلبول های قرمز خون در دوران بارداری کمک میکنه.

همچنین از نکات مهم اینه که پسته دارای خواص ضد التهابی هست و مخصوصا به خانوم های بارداری که دچار درد مفاصل و یا تورم میشن کمک میکنه.

ویامین A و E موجود در پسته دارای خواص آتی اکسیدانی هست که به جلوگیری از عفونت ها کمک میکنه

1

پسته و رفع مشکلات بارداری

پسته منبع غنی از فیبر هست که میتونه درمان مناسبی برای یبوست باشه که خانوم های باردار اکثرا باهاش درگیر هستند.

همچنین پسته دارای اسید های چرب امگا 3 هست که به رشد مغز جنین بسیار کمک میکنه.

میزان مصرف پسته در بارداری

مساله بسیار مهم در مصرف پسته اینه که شور و بو داده نباشه و همچنین برای خانوم هایی که به انواع آجیل و پسته حساسیت دارن به هیچ وجه توصیه نمیشه. چرا که میتونه روی جنینشون هم تاثیرات منفی بذاره.

همچنین میزان مصرف پسته هم باید کنترل شده باشه. بیشتر از 10-20 عدد پسته در روز نیاز نیست و کالری اضافی به بدن میرسونه که میتونه در نوع خودش مضر باشه. همچنین میتونه شما رو دچار دل درد و اسهال و یا نفخ زیاد کنه که باز هم برای خانوم های باردار میباشد

همه چیز درباره ی پسته

پسته فا

Leave a Reply